Mijn vriendin en ik gaan iets doen wat we niet durven.

zondag, januari 05, 2014

Peter en Corine zijn deze zomer twee weken (de eerste twee weken van augustus 2014 om precies te zijn) kasteelheer en -vrouw van ons vakantieplekje Schloss Möhren | vakantie in een kasteel.

Mijn schoonouders zijn deze zomer 50 jaar getrouwd. En ter gelegenheid van dit bijzondere feit (wie is er tegenwoordig nog 50 jaar getrouwd) zijn wij uitgenodigd om met de hele familie vakantie te vieren. Midden in ons hoogseizoen! Mijn eerste reactie ONMOGELIJK. Hoe kan ik ons vakantie kasteel midden in de drukste periode met 'mijn' gasten alleen laten.




Als het nieuws een beetje bezonken is en ik me realiseer dat wij de laatste 7 jaar niet op vakantie zijn geweest klinkt het misschien toch iets minder onmogelijk. En komen er allerlei ideeën naar boven. Van helemaal dicht tot vervanging van ons team. Omdat er al ver vooruit reserveringen staan is idee één geen optie. Het laatste idee kwam steeds dichter bij toen bij ons de gedachten van mijn lieve vriendin Corine in beeld kwam. Corine en ik kennen elkaar al 18 jaar. Wij hebben elkaar via het werk leren kennen en kunnen elkaar een half jaar niet spreken en wanneer nodig, drie keer in de week. Voor mij een vriendschap met een gouden randje. Daarbij wil ik zeker niet ongemeld laten dat Corine echt de liefste persoon op aarde is. ECHT.


Al een paar zomers komt Corine met haar gezin hier bij ons logeren. Soms met een tent in onze achtertuin, soms in het appartement in ons huis. Zij hebben ons dus al een paar jaar aan het werk gezien en draaien hun hand niet om voor een klusje links of rechtsom. Een perfect team dus. En na voorzichtig aftastende gesprekken bij hun, ware ook zij enthousiast. Corine gaat dus samen met haar (net zo lieve) man Peter en hun drie kinderen (twee meisjes en een jonge) onze taak overnemen komende zomer.


Voor haar net zo eng als voor mij. Ik moet los laten. Los laten Sandra..... Mijn manier is niet DE manier en zelfs als het niet goed gaat is dat ook nog steeds meer dan goed. Ons kasteel en vakantiehuizen hebben alles wat er nodig is voor een super vakantie. Dat gaat gewoon vanzelf. Lees, ik ben eigenlijk overbodig en maak me druk om niets :-)

Peter en Corine (beide rustig, bescheiden en voorzichtig) gaan onze rol als gastheer en -vrouw voor 2 weken overnemen. Corine is bang dat ze iets niet goed doet. Terwijl hier niets fout kan gaan. Ook zij maakt zich dus druk om niets.

En toch.... gaan mijn lieve vriendin Corine en ik allebei iets doen wat we niet durven.


You Might Also Like

3 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images